În zilele de 24 şi 25 iunie am urmat un curs de statistică, iniţiat de ABR, cu sprijinul IFLA, cu participarea IREX şi ANBPR. Cursul, susţinut de un specialist, profesorul norvegian Tord Høivik, de la Akershus University College for Applied Sciences, Oslo,a fost conceput intr-un stil pragmatic, insistand asupra metodelor de colectare, a avantajelor si dezavantajelor lor, alegerea celor mai buni indicatori si masuratori, precum si folosirea lor pentru a demonstra utilitatea bibliotecilor si a atrage finantari. In privinta bibliotecilor publice, am retinut sugestia de a extrage din rapoartele statistice generate de softurile de biblioteca datele despre utilizatori si localizarea lor pe cartiere (centrale, periferice, sărace, bogate) pentru a vedea difuzarea socială şi geografică a serviciilor de bibliotecă. În cazul bibliotecilor universitare, profesorul s-a gândit la oportunitatea de a raporta frecventarea bibliotecii la performantele academice ale studentilor, pentru a evalua contributia bibliotecilor universitare in parcursul academic al tinerilor. In timpul scurt avut la dispoziţie, profesorul a încercat să facă un curs practic de statistică, interactiv, implicând cursanţii prin grupele de lucru. Conţinutul cursului este disponibil online la următorul link https://sites.google.com/site/practicalstatistics/2-events/brasov
Ruxandra Nazare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu