Prieteni,
In timp ce altii sunt ocupati cu altele, o mana de oameni din Grupul Impact incercam marea cu degetul: realizarea unui ghid
care sa contribuie la o mai buna – cat mai buna! – activitate de
coordonare d.p.d.v. metodic a bibliotecilor publice din Romania.
A existat o “disputa” (in cadrul Grupului Impact), care a pornit de
la ideea ca “ghidul” este prea “stufos”, prea “complex” etc. si ca ar fi
mai adecvat ceva mai simplut, mai scurtut, mai …nu stiu cum (am uitat
adjectivele, insa – personal – am tatonat daca ar fi mai potrivita o
varianta “ca pentru militieni”
). In cadrul GI am si hotarat in consecinta, la ultima noastra
intalnire, cumva provizoriu: sa fie realizata, in “completare”, o
varianta prescurtata si simplificata a ghidului, care sa apara – vom
hotari aceasta – independent sau impreuna cu “produsul” pe care
majoritatea Grupului Impact il consideram de-acu’ destul de aproape de
forma finala.
Pe (si mai) scurtatura: ghidul a fost realizat si se afla in faza in
care, saptamana trecuta, a fost transmis tuturor colegilor de la
bibliotecile judetene din Romania, care – cf. fisei postului (sau nu),
voluntar sau impus –, au tangenta cu activitati incadrabile in ceea ce
numim indeobste “Compartimentul metodic”. Destinatarii sunt, prin
urmare, metodisti, coordonatori de Program Biblionet si chiar directori de biblioteci judetene.
In sfarsit, intre cei din Grupul Impact care dorim publicarea
“ghidului” (asa cum l-am realizat) si unul dintre colegii din tara cu
preocupari in “Metodic” a avut loc, astazi, un un dialog care as prefera sa continue in mod public. Adica la vedere si cu argumente pe masura.
Si pentru ca – desi sustin ca este nevoie de un ghid precum cel la
care ma refer mai sus – nu se cuvine sa provoc aceasta discutie fara sa
exprim o opinie strict personala, v-as ruga sa ne desprindem, sa ne
detasam o clipa atat de activitatea pe care o desfasuram curent fiecare,
cat si de perceptia ca “ghidul” realizat de “cativa” din cadrul
“Grupului Impact” este cam “stufos” ori “prea complex” etc. si ca
urmeaza a fi “livrat” precum un “dat” (ceva cam a la talibani, adica), dupa care sa fie utilizat tot ca atare.
Sa ne intoarcem, in timp, la vremea cand unii dintre noi ne-am format,
cand am inceput procese de oarece devenire …cand am dobandit repere – sa
le spunem astfel – profesionale si morale precum gasim in Domnu Trandafir.
Intru deslusirea dilemei referitoare la cum sa arate “ghidul
metodistului”, va invit asadar – chiar va rog insistent – sa (re)cititi
cu mintea de acum Domnu Trandafir
(nici 16 pagini A5!), ca pe o lectura minimala, cu “legenda”
(presupunerea) ca metodistul de la biblioteca judeteana ar trebui sa fie
(reprezinte) – in raport cu bibliotecarii publici din judetul lui –
ceea ce sunt, in excelenta povestire a lui Sadoveanu, “inspectorul cutare” si “domnul ministru”. Bibliotecarul (mai ales cel comunal), fireste, fiind “invatatorul” (am mai sustinut asta – de ex. aici, de la minutul 4,21 incolo): omul care inlocuieste/ ar trebui sa suplineasca tot mai mult din ceea ce a reprezentat invatatorul din vechime, nu doar pentru copii, ci pentru intreg satul…
Vi se pare prea putin important sa discutam despre cele de mai sus?
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu